winterinvancouver.reismee.nl

De laatste wisten jullie datjes......

Dat zaterdag j.l. 12 febr. 2011 het alweer een jaar geleden is dat hier in Vancouver de Olympische en Para-olympische winterspelen werden gehouden.

Dat dit in het centrum gevierd werd en alle Canadezen in hun rood-witte kleding kwamen.

Dat het Museum of Arts die dag gratis toegankelijk was voor iedereen.

Dat het vandaag 14 febr. Valentijnsdag is en dat hier weer eens een dag is om je geliefde in de bloemetjes te zetten.

Dat de dag nadat wij met de Cessna boven de bergtoppen vlogen er 2 Cessna's hier in de buurt met de vleugels tegen elkaar kwamen en neerstorten en de 2 piloten hierbij omkwamen.

Dat bijna alle auto's hier in Canada een automatische schakeling hebben en dus geen handremmaar een voetrem.

Dat hier bijna geen rotondes zijn en enorm veel verkeerslichten

Dat verkeersboetes hier verdubbelen op plaatsen waar aan de weg wordt gewerkt

Dat hier in de spitsuren een rijbaan is speciaal voor auto's waar minimaal 2 personen in zitten

Dat wij meestal alleen op deze baan rijden

Je hier rechts in mag halen, maar bijna niemand hier inhaalt

Iedereen zich hier keurig aan de snelheid houdt, geen middelvingers opsteekt en zeer (wel heel erg) langzaam rijdt

Hier dan ook opmerkelijk weinig verkeersdoden te betreuren zijn

De bibliotheken hier zeer ruime openingstijden hebben nl. 7 dagen per week

Je hier zoveel mag lenen als je wilt en zelfs de cd's en films gratis zijn

Wij dan ook de hele winter hier films hebben gekeken en cd's gespeeld

Hier alle apparaten op 110 volt werken

Hier nog heel veel electriciteitsdraden via houten palen over de weg lopen

Er hier winkels zijn die 24 uur per dag open zijn

Supermarkten hier 7 dagen per week open zijn

Iedereen hier met plastic (creditcards) betaalt ook voor kleine bedragen

Zij hiermee airmiles kunnen verdienen

Wij enorm veel plezier hebben gehad van onze Tom Tom die ons overal heen bracht

De 4 maanden er bijna opzitten en wij alvast aan het opruimen, pakken en poetsen zijn

Dat het nu al voor de 4e dag regent

Dat wij een fantastische tijd hebben gehad hier in Canada

Dat wij iedereen willen bedanken die ons heeft voorzien van leuke ideeën, dinertjes, woonruimte enz.

Wij hopen dat zij allemaal eens terugkomen naar Nederland en ze bij ons net zo gastvrij zullen worden ontvangen als wij bij hen.

Dat dit ons laatste bericht is op dit blog en dat wij jullie lezers allemaal willen bedanken voor de reacties en leuke mailtjes

Als jullie zin hebben natuurlijk van harte welkom zijn om thuis bij ons foto's te komen kijken

We er ongeveer 700 hebben, dus dat moet genoeg zijn.

Wij vanaf de 20e febr. weer thuis te bereiken zijn.

Harrie en Riky

Hoi Ad en Anne-Marie,
De laatste weetjes. Het is al weer bijna om.Wat gaat het toch snel???
Maar toch fijn dat jullie weer eens naar huis komen.
Komen we zeker eens een keertje op bezoek. Of hebben jullie alweer nieuwe plannen gemaakt???

Wij wensen jullie alvast een goede thuisreis en to ziens.
Harrie en Riky

Tony en Riet,..

Hoi Ad & Anne-Marie,
Wij hebben jullie laatste wisten jullie datjes gelezen en hieruit begrepen dat jullie alweer aan het pakken zijn, de 4 maanden zijn vlug om maar anderen doen er minstens 4 jaar of langer over om zoveel te beleven als jullie in deze periode gedaan hebben.
Uit alle verhalen blijkt dat dit ´n onvergetelijke beleving is geworden en ik denk dat het wel weer flink wennen wordt als jullie terug zijn in Someren en de dagelijkse beslommeringen weer parten gaan spelen,maar met carnaval voor de deur kom je daar ook weer snel over heen!
Wij wensen jullie ´n goede terug reis en zullen jullie zeker wel weer ´n keer ontmoeten om jullie ervaringen nog ´ns te horen, bedankt voor alle verhalen en foto´s en welkom terug in Holland! Groeten van Tony en Riet,..

Loes

Wist je dat ik alle verslagen en avonturen heb gelezen?
Wist je dat ik het ook leuk vindt dat jullie weer thuis komen?
Wist je dat wij door deze verhalen benieuwd zijn naar de foto's en video's
Wist je dat wij nu ook graag naar Canada willen?
Wist je dat het bijna Carnaval is?
Wist je dat jullie dan weer thuis zijn (hi hi)?
Wist je dat dit nog maar een paar nachtjes slapen is?
Wist je dat we dan weet eetdates kunnen houden?

Kortom, welkom thuis alvast.
Gr. Loes

P

We zullen jullie reisverslagen missen als je weer in someren gearriveerd bent maar dan hopen we meer uitvoerig jullie verhalen te kunnen beluisteren en de foto's te kunnen bekijken. Fijne thuisreis en tot ziens
P

Marende en Jan

Hoi lieve Anne-Marie en Ad,.......gewoon nu even heel simpel............en bijzonder goede terugreis en een hele behouden thuiskomst........tot in Someren......en wij spreken snel af.

Trudy en Hans

Hallo Anne-Marie en Ad,

Aan alle goede dingen komt een keer een einde.
Het was leuk om op de hoogte te blijven van jullie ervaringen.
Als jullie straks terug zijn komen we zeker een keer op de koffie.
Als jullie straks willen uitrusten van alle inspanningen heb ik nog ongeveer 250 boeken voor op jullie e-reader.
Voor straks een goede reis terug en tot in Someren/Veldhoven.

Ellen Peters

Tot gauw in Someren