winterinvancouver.reismee.nl

Groot, groter, het grootst

Ongelofelijk wat er veel kan gebeuren in een korte tijd. Een paar weken geleden zaten we nog in onze Enjoy, waar je amper met z'n tweeën tegelijk kunt bewegen en nu wonen we in een huis waar je elkaar kwijt kunt raken. Heerlijk die ruimte, niet alleen binnenshuis maar vooral buiten de deur.

De wegen zijn breed, supermarkten enorm, parkeerterreinen groot, bergen hoog, natuurparken enorm, bomen hoog, auto's en campers groot, vrachtwagens, treinen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wij vinden onze Enjoy super, maar dat is hier maar een piepkleintje en onze nieuwe auto die we besteld hebben (Nissan Pixo) daar lachen ze hierom. Maar als je dan verteld dat ie maar 1 op 22 loopt dan gaan de wenkbrauwen omhoog. Het is maar goed dat de benzine hier goedkoop is want we rijden toch aardig wat km. Coquitlam ligt ongeveer 35 km van het centrum van Vancouver, maar voor je goed en wel in de stad bent, ben je toch gauw 45 min. onderweg.

We hebben al weer van alles ondernomen deze week. We hebben enorm geluk met het weer, we hebben 3 zonnige dagen achter elkaar gehad, dus dat was super.

We hebben een prachtige tocht gemaakt naar Harisson Springs, een groot gletsjermeer omringt door bergen met minerale bronnen. (Helaas geen foto's gemaakt, SD kaartje in computer laten zitten)

Verder de Vandusen Botanical garden, prachtige tuin in herfstkleuren. Verder tocht langs de innlets ten noorden van Vancouver met schitterende uitzichten over de stad. Vancouver is duidelijk een van de mooiste steden ter wereld. Overal uitzichten over het water. Waar je ook kijkt bergen op de achtergrond en huizen met uitzichten waar je akelig van wordt. Toch lijkt het niet zo'n kunst om hier een huis te bouwen. Eerst een betonnen fundering en daarna bouwen ze een skelet van hout (soort chipwood) en dat wordt bekleed met isolatiemateriaalmet daar bovenop gekleurde brede schroten.

Vandaag zijn we weer richting Whistler gereden omdat de uitzichten met dit prachtige weer heel wijds zijn. Maar we kwamen niet ver want het werd onderweg bewolkt. We bezochten het Porteau Covepark, waar duikers ons hun foto's lieten zien van hun duik in het ijskoude water. Ernaast was een RV park (Recreational park of gewoon camping). Wat een plaatsen aan het water en ze krijgen 45 ampère elektriciteit, dan hoef je niet bang te zijn dat je de zaak overbelast. Gigantische campers met uitschuifbare dinettes (soort serre)

Van de week kwamen we thuis van een tochtje, liepen er 2 coyotes in onze straat. Dit zijn wilde en best gevaarlijke dieren. Verder was er ook al een beer met 2 jongen in een tuin opgedoken (hebben ze verdooft en terug in de natuur gezet) Gelukkig voor de beren komen de zalmen elk jaar terug in de rivieren en kunnen ze zich helemaal vet eten voor ze aan hun winterslaap beginnen.

Op de voorpagina van de plaatselijke krant stond een prachtige foto van een beer met een grote zalm in z'n bek. De fotograaf had 3 uur zitten wachten op deze plaat, maar dat was het wachten meer dan waard.

Afgelopen zaterdag was het Halloween. Huizen zijn dan versierd met skeletten, lampjes, spinnenwebben en uiteraard pompoenen die mooi zijn uitgesneden. Mensen lopen verkleed rond en kinderen komen om snoep bedelen aan de deur.

Petra

Ik heb wel eens vaker gehoord dat in Canada en Amerika alles heel groot is, dus dat is dan ook echt zo begrijp ik. Wij zijn het beeld van Nederland gewend en hier zitten we dan ook met zijn allen op elkaar, dat besef je pas als je een ander deel van de wereld ziet waar nog ruimte is. Ook bijzonder dat er wilde dieren bij jullie in de straat lopen.

Alhagie is gisteren weer terug gevlogen naar Gambia. Het is hier weer stil nu en moet er weer even aan wennen. We hebben het wel heel gezellig gehad en 17 december ga ik weer die kant op, samen met Alexander die twee weken met me mee gaat.

Fijn weekend en geniet ervan!
Petra

Cor en Anne-Marie

Als je die maanden zo gewend raakt aan alle ruimte en natuur, zal het niet meevallen om weer in Nederland te wennen met weinig ruimte en veel mensen. Het lijkt on s heerlijk al die indrukken en vergezichten, geniet er maar volop van, wij genieten met jullie mee. E-mail volgt nog. C en A.

ruut en trees

De ruimte die jullie in-en buitenshuis hebben is om jaloers op te zijn. Maar wilde beesten in de straat, nee daar hebben wij het niet op.Wij hebben ook Halloween gehad. Spoken, griezels, Magere Hein, alles is bij ons aan de deur geweest." Snoep of je "Leven" werd er geroepen.We gaven ze wat graag snoep.

Ellen

Hoi Ad en Annemarie,

het ziet er allemaal weer geweldig uit. Prachtig.
Geniet ervan.

groetjes Ellen

Marende en Jan

Hoi lieve mensen, had inderdaad geen berichten meer gelezen. inmiddels weer alle verhalen gelezen en heel fijn dat jullie het weer naar jullie zin hebben. Inderdaad hier echt herfstweer, met heeeeel veeeel bladeren, regen, wind, koude dagen etc.Fijn dat alles snel geregeld was en graag gedaan......Wij vonden het leuk om jullie weer even gesproken te hebben, want dat duurt nu weer een paar maanden. Wij wensen jullie een heel prettig verblijf, kijk goed uit en geniet lekker....
lieve groetjes van ons.

Loes

ha Vancouvergangers,
Het heeft even geduurd, want met al dat reisgeweld van jullie hebben wij ook even het vliegtuig genomen om in Egypte alles te bekijken. In tegenstelling tot jullie daar in Vancouver hebben wij veel tempels gezien, GEEN regen, temperaturen boven de 33 graden. Dus geen mooie herfstkleuren, maar wel veul zand, piramides en tempels. Het was leuk om jullie tussentijds even te zien en bij te babbelen. Als jullie terug zijn spreken we weer gauw wat af. Suc6 met verdwalen in jullie paleis en tot gauw horens.
Loes